25 februarie 2011

Sfaturi ca sa ai succes rapid in vanzari, recomandat de un profesionist!

 50 de sfaturi despre cum sa vinzi ca sa ai rapid succes in vanzari







1. Prima regula si cea mai importanta: adoptati permanent o atitudine


pozitiva. Succesul in viata si in vanzari depinde enorm de acest


lucru. Da, e greu sa zambesti dupa un pumn primit in plina figura,


legat fiind cu mainile la spate. Dar tocmai de aceea sunt putini cei


care ajung sus, in varf. Urcusul este dificil si multi renunta pe


parcurs.






2. Invatati totul despre produsul/serviciul pe care–l comercializati.


Deveniti un expert in domeniul vostru de activitate. Daca un client va


intreaba ceva legat de produsul/serviciul dvs. si nu stiti sa-i


raspundeti clar si la obiect, greu veti reusi sa-i vindeti.






3. Repetati, repetati si iar repetati prezentarea de vanzare.


Inregistrati-va pe o caseta video vanzand unor colegi sau cunoscuti


care sunt dispusi sa joace rolul clientului si studiati-va apoi


comportamentul. Discutati pe marginea acestei casete cu mentorul dvs.


in vanzari.






4. Implicati-va clientii in pledoaria de vanzare. Nu-i lasati sa


asiste pasivi la "show"-ul dvs. Puneti cat mai multe intrebari


deschise (gen “Ce parere aveti, d-le Client” sau “Cum vi se pare,


d-le Client, ceea ce tocmai v-am spus” etc) si ascultati activ


raspunsurile primite.






5. Retineti numele clientilor dvs. si, ori de cate ori stati de vorba


cu ei, folositi-l in conversatie cel putin o data la 3 – 5 minute.






6. Priviti-va clientul in ochi, mai ales atunci cand comunicati


punctele principale ale prezentarii dvs. Demonstrati astfel ca nu


aveti nimic de ascuns si ca „jucati cu cartile pe masa".






7. Anticipati posibilele probleme ce pot aparea in procesul de vanzare


si gasiti din timp solutiile adecvate. Nu va duceti nepregatit la nicio intalnire.






8. Verificati-va permanent stocurile. Pentru a sti ce puteti vinde acum.






9. Pastrati-va calmul. Refuzati sa va enervati. Meditati,


incurajati-va mental, respirati profund, iesiti pentru 10 – 15 minute


intr-o scurta plimbare daca simtiti ca “va fierbe sangele”. Insa in niciun caz


nu reactionati, veti pierde cu siguranta in disputa cu orice client.






10. Controlati-va timpul. Folositi-va timpul astfel incat sa obtineti


maximum de profit la sfarsitul lunii.






11. Odihniti-va bine in fiecare zi. Incercati sa va culcati inainte de


ora 22:00 si treziti-va dimineata in jurul orei 6:30.






12. Atunci cand vindeti nu incercati sa imitati pe nimeni, nu jucati


teatru, fiti dvs. insiva. Dezvoltati-va propriul stil de abordare si


convingere al clientilor.






13. Nu invatati de pe rost pledoarii de vanzare. Folositi propriile cuvinte.






14. Priviti intotdeauna lucrurile din punctul de vedere al clientului.






15. Invatati sa zambiti sincer si zambiti cat de mult puteti.






16. Acordati maximum de atentie primelor clipe pe care le petreceti cu


clientul. Aveti o singura sansa sa faceti prima impresie.






17. Vizualizati-va in fiecare zi ca fiind o persoana de succes. Si,


intr-o buna zi, veti fi cu certitudine un om de succes. Daca nu


sunteti deja.






18. Spuneti-va ori de cate ori puteti „Ma simt excelent si azi ma


bucur de o zi minunata." Spuneti-va asta mai ales cand nu va merge asa


cum v-ati dori. Si stiti de ce? Creierul dvs. crede tot ceea ce ii


spuneti. Incercati acest truc, rezultatele nu vor intarzia sa apara.






19. Aveti grija de modul cum va imbracati si cum aratati cand sunteti


in public. Tinuta business - fara exagerari, fara parfumuri grele ori


accesorii extravagante.






20. Luati hotararea sa deveniti in urmatoarele 6 luni cel mai bun


agent de vanzari din compania pentru care lucrati. Apoi mentineti-va


pe prima pozitie. Secretul? Studiati-i foarte bine pe primii 3 si apoi


incercati sa procedati la fel, dar in stilul dvs.






21. Nimeni nu poate vinde fiecarui client. Pur si simplu nu poti avea


succes in 100 % din cazuri. Lasati un coleg sa incerce acolo unde dvs.


nu ati izbandit. Si incercati dvs. acolo unde colegul dvs. nu a avut


succes.






22. Aveti incredere in fortele proprii. Doar astfel pot avea si


clientii incredere in dvs.






23. Fixati-va obiective ambitioase. Apoi luptati pentru a le atinge.


Nu uitati sa va rasplatiti de fiecare data cand aveti o mare reusita.






24. Nu incetati niciodata sa invatati. Mai deschideti din cand in cand


o carte despre vanzari ori afaceri, studiati-va clientii care ocupa


pozitii de varf si „furati" din tehnicile lor, perfectionati-va sa


fiti un agent de vanzari cat mai bun.






25. Invatati cate o tehnica noua in fiecare saptamana. Puneti-o in


practica, evaluati rezultatele, imbunatatiti-o.






26. La inceputul fiecarei prezentari vizualizati-va ca deja ati


incheiat cu succes vanzarea.






27. Dati mana cu fermitate cu clientii.






28. Adoptati un stil conversational in prezentarile pe care le faceti


clientilor dvs. Nu monologati, implicati-va auditoriul, puneti intrebari.






29. Zambiti si cand vorbiti la telefon. Zambetul se aude. Zambiti mult.






30. Straduiti-va sa aflati nevoile reale ale clientilor dvs. Treceti


dincolo de dialogul de politete.






31. Vindeti cu scopul de a fi de ajutor clientilor dvs. Nu vindeti


gandindu-va doar la comisioanele dvs.






32. Analizati-va periodic evolutia profesionala. Fixati-va obiective


atat pe termen scurt, cat si pe termen lung.






33. Vindeti doar produse in care dvs. personal aveti incredere si


lucrati doar pentru companii pe care le respectati si care va


respecta.






34. Demonstrati-i clientului dvs. ca sunteti diferit de concurenta. Nu


va rezumati numai la a-i spune lucrul acesta. Si abtineti-va mereu sa


va criticati concurenta.






35. Urmariti presa din domeniul dvs. profesional pentru a fi la curent


cu ce se intampla in industrie.






36. Acordati atentie fiecarui client care va aduce profit. Faceti-l sa


se simta important de fiecare data cand stati de vorba cu el.






37. Puneti in principal intrebari deschise clientului (de ex: "ce


parere aveti despre?", "de ce spuneti asta?"), nu din cele la care va


poate raspunde cu "da", "nu", "nu stiu", "poate", "sa vedem".






38. Explicati clar clientului tot ce are de castigat daca se hotaraste


sa cumpere de la dvs.






39. Cereti in mod explicit clientului sa cumpere de la dvs.






40. Pastrati legatura cu clientul si dupa ce ati incheiat vanzarea.






41. Rugati-va fiecare client sa va recomande cel putin unui cunoscut de-al sau.






42. Dupa incheierea fiecarei vanzari trimiteti clientului o scrisoare


de multumire.






43. Invatati sa va tineti gura inchisa atat cat timp clientul vorbeste


sau se gandeste la propunerea voastra.






44. Fiti perseverenti. Sa fiti perseverent este mult mai important


decat sa fii talentat, inteligent ori sa ai noroc.






45. Nu va grabiti, nu faceti lucrurile in pripa. Graba strica deseori treaba.






46. Fiti proactivi. Mai exact, veniti permanent cu propuneri,


rezolvati problemele imediat ce apar fara ca clientul sa va ceara


acest lucru etc.






47. Ganditi intotdeauna inainte de a deschide gura.






48. Nu va enervati datorita unor lucruri pe care nu le puteti


controla. Ignorati-le pur si simplu.






49. Nu va lasati descurajati de refuzurile clientilor. E normal sa nu


puteti vinde tuturor.






50. Fiti permanent constient ca practicati cea mai profitabila meserie


din lume. Cine stie sa vanda va avea intotdeauna o paine alba pe masa.














50 de recomandari ca sa castigi zilnic 2 ore in plus






1. Intrebati-va mereu: "Care ar fi in momentul de fata cea mai buna


utilizare a timpului meu?" Invatati sa raspundeti clar si fara echivoc


la aceasta intrebare. Apoi apucati-va de treaba.






2. La sfarsitul programului stabiliti-va agenda de lucru pentru ziua


urmatoare. Aceasta planificare va economiseste timp. Acum aveti in


minte idei pe care sa le puteti revedea in dimineata urmatoare, sa le


aranjati intr-o ordine de prioritati si sa le puneti in practica


imediat. Actionand astfel incepeti ziua de maine cu dreptul.






3. Nehotarirea este un mare factor risipitor de timp. Adeseori luam


mici decizii asupra unor lucruri pe care deja le facem fara sa ne fi


gandit mai dinainte asupra lor. Pentru fiecare lucru – dar absolut


pentru fiecare – HOTARATI-VA ACUM. Decideti acum care este cel mai bun


pas si apoi aplicati-l. Acest pas poate fi mare sau mic, dar luati o


hotarare ACUM.






4. Intotdeauna concentrati-va numai asupra unui singur lucru. Am putea


crede ca ne putem concentra asupra mai multor lucruri, dar nu este


chiar asa. Incercand sa facem astfel, eforturile noastre se


fragmenteaza.






5. Faceti intotdeauna doua lucruri deodata. Mai exact, cand


desfasurati o activitate aproape 100% mecanica (de ex. spalatul


vaselor, mersul la piata ori la serviciu) puneti-va mintea la treaba


si cautati solutii la o problema care va framanta.






6. Invatati sa spuneti "NU". Amintiti-va ca de fiecare data cand


spuneti "DA" va trebui sa spuneti "NU" unei alte variante. Invatati sa


alegeti "DA"-urile in mod intelept.






7. Faceti-va planuri si puneti-le apoi in aplicare. Acordati mult timp


planificarii unei lucrari. Acest fapt va economiseste timp


considerabil in a va face treaba. Fiecare minut atribuit planificarii


economiseste cel putin cinci minute de confuzie si frustrare din


timpul punerii in aplicare a planului.






8. Nu reinventati daca nu este necesar. Urmati proceduri care sunt


deja verificate in practica.






9. La sfarsitul zilei inchideti usa biroului dvs. si rezervati-va 15


minute pentru a medita asupra lucrurilor efectuate in acea zi, precum


si asupra celor ce urmeaza sa se intample in ziua urmatoare.






10. Aplicati mereu principiul "Faceti acum". Imediat ce va ganditi la


un lucru ce trebuie facut sau daca vi se cere sa faceti ceva,


actionati imediat. Procedand astfel economisiti timp.






11. Fiti organizat. Acesta este un principiu fundamental pentru a fi


calm si a avea destul timp la dispozitie.






12. Terminati lucrurile pe care le incepeti. Haosul si stresul din


viata dvs. sunt generate de ceea ce incepem si nu ducem la bun


sfarsit.






13. Cand trebuie sa cumparati ceva dati mai intai telefon la magazinul


respectiv si intrebati-i daca au pe stoc ceea ce va intereseaza. In


caz contrar riscati sa faceti un drum inutil.






14. Cand aveti o programare la dentist sau la doctor, sunati cu o


jumatate de ora inainte de ora fixata ca sa intrebati daca dentistul


sau doctorul a sosit, cat este de aglomerat etc.






15. Ritualurile si bunele deprinderi va pot antrena pe drumul spre o


viata echilibrata. Deprinderi simple, rapide si usoare, facute


regulat, pot reduce sau inlatura stressul si nelinistea economisind


timp.






16. Folositi liste "de facut" aplicabile, masurabile, controlabile.


Revedeti-le / reinnoiti-le zilnic si saptamanal.






17. Cand primiti corespondenta sortati-o imediat: a) la gunoi, b)


raspuns necesar in interval de ... zile, c) de indosariat in dosarul


... , d) de raspuns imediat.






18. Purtati mereu la dvs. agenda cu planificarile dvs. Orice se iveste


il puteti planifica corect daca aveti la dvs. acest instrument.






19. Puneti pe hartie toate planurile dvs. In acest mod identificati


toate aspectele amigue. Clarificati-le. Daca nu veti elimina


neclaritatile, veti pierde timp important atunci va veti pune


planurile in aplicare.






20. Organizati activitatile dupa prioritati. Clasificati-va


prioritatile si activitatile in functie de urmatoarele criterii: 1)


Urgente si importante - trebuie sa actionati rapid; 2) Urgente -


trebuie sa le rezolvati in urmatoarele 6 ore; 3) Importante - de


finalizat pana la sfarsitul zilei; 4) Normale - pot astepta pana


maine, poimane etc.






21. "Vreau sa fac" si "Trebuie sa fac". Dorinta de a face o treaba


izvoraste din inima. Trebuinta de a o face este determinata de


cerinta. Pentru a profita de timp cat mai bine, creati-va o politica


proprie de automotivare pentru a dori, mai degraba decat a trebui, sa


faceti un lucru.






22. Deprindeti tehnica citirii rapide. In fiecare zi trebuie sa citim


cantitati importante de informatie.






23. Daca sunteti o persoana matinala, faceti dimineata lucrurile a


caror prioritate este cea mai ridicata, precum si operatiile care cer


o concentratie mai mare. In cazul persoanelor mai active spre seara /


noapte se procedeaza invers.






24. Este contraproductiv si contraindicat sa munciti fara nici un pic


de distractie. Spargeti monotonia si faceti mici pauze distractive.






25. Actionati acum. Nu lasati pe maine ceea ce puteti face astazi.






26. Notati-va ceea ce nu trebuie sa uitati. Purtati cu dvs. un


carnetel si un creionas. Un creion mic este oricand mai bun decat o


memorie uriasa.






27. Tineti in servieta, poseta ori in rucsac o carte sau ceva de


citit. In acest fel niciodata nu puteti fi prins fara o preocupare


atunci cand sunteti obligat sa pierdeti timp asteptand un client


ocupat sau sunteti blocat in trafic.






28. Inainte de a face ceva, reflectati de doua ori cum si de ce faceti


lucrul respectiv.






29. Cand lucrati si sunteti concentrat, opriti-va telefoanele. Evitati


astfel intreruperile.






30. Lasati-i sau rugati-i pe altii sa faca lucrurile care nu va plac


sau care va iau mult timp.






31. Printati e-mailurile importante pe care in momentul primirii lor


nu aveti timp sa le cititi. Indosariati-le si purtati acest dosar in


servieta dvs. Cititi-le in primul moment de ragaz in afara biroului.






32. Educati-va colaboratorii, subordonatii, furnizorii etc. sa-si


rezolve singuri problemele lor. Nu va incarcati programul cu


activitati pentru care nu sunteti platit sa le rezolvati.






33. Lucrati cu bancile prin internet. Achitati-va facturile prin


e-banking. In acest moment multe banci va ofera aceasta facilitate.






34. Uitati-va la televizor cat mai putin timp cu putinta. Faceti sport


in schimb. Este de o mie de ori mai sanatos.






35. Cand aveti chef de lucru munciti pe rupte.






36. Tineti o agenda si notati-va aici notele de plata ce trebuie


achitate, adresele de e-mail, adresele postale, numerele de telefon


ale prietenilor si cunoscutilor, parolele de acces la calculator,


programari si lista de treburi de facut etc. Nu pierdeti timp cautand


aceste informatii.






37. Evitati persoanele si situatiile care va fac sa irositi timp.






38. Faceti-va cumparaturile o data pe saptamana de la hypermaketuri.






39. Inainte de a merge la cumparaturi faceti-va o lista cu ce trebuie


sa achizitionati. Altfel riscati sa uitati sa cumparati ceva.






40. Delegati, delegati si iar delegati.






41. Donati, vindeti, faceti cadou sau reciclati orice lucru pe care nu


l-ati folosit de-a-lungul unui an. Fiti fara mila! Lucrurile inutile


ajung in calea dvs. si va iau din timp pe multe, si adeseori ascunse,


cai.






42. Reduceti suvoiul de informatii (provenit din mass media, Internet,


e-mail, colegi de serviciu, cunoscuti, prieteni etc) ce va asalteaza


si limitati-l la un nivel controlabil. Nu acordati atentie tuturor


informatiilor care vin spre dvs. Intrebati-va: "Ma ajuta aceste


informatii sa castig mai mult, sa muncesc mai putin sau sa ma simt mai


bine?". Daca raspunsul este "Nu" la fiecare din aceste 3 variante,


evitati informatiile respective.






43. Grupati-va drumurile. Daca aveti medicul stomatolog intr-un


cartier si contabilul in altul foarte indepartat, veti pierde mult


timp in trafic.






44. Obisnuiti-va sa puneti lucrurile la loc dupa ce le folositi. Veti


sti exact unde sa le gasiti cand veti avea nevoie de ele din nou si nu


va trebui sa consumati timp cu cautatul lor.






45. Impartiti sarcinile mari in parti mai mici. Aceasta este cea mai


buna metoda pentru a duce la bun sfarsit sarcinile aparent imposibile.






46. Fixati termene de finalizare pentru fiecare dintre proiectele dvs.


Respectati-le.






47. Cereti ajutor. De multe ori incercam sa facem singuri ceva cand


altii ar fi mai mult decat fericiti sa ne ajute. Uneori vedem ca


nimeni nu ne-a oferit ajutor. Invatati sa cereti. Aceasta tehnica da


deseori rezultate.






48. Mentineti-va starea de sanatate. A fi bolnav constituie o teribila


risipa de timp.






49. In conversatiile care par sa nu aiba nici un rost puneti mereu


"intrebarea punctuala". Intrebarea punctuala sare peste preambuluri si


conversatii de perdea si se indreapta direct spre miezul problemei:


"Cu ce pot sa te ajut?" sau "Ce vrei sa fac pentru tine?".






50. Nu pierdeti timpul invinovatindu-va pe voi insiva sau pe altii.


Invers, nu pierdeti timpul cautandu-va scuze. Invatati din greseli si


mergeti mai departe.
























0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Si-au exprimat parerea